Plan de afaceri pentru infiintarea unei plantatii de nuci - nuciilui madalin

Breaking

Post Top Ad

Post Top Ad

03 august 2020

Plan de afaceri pentru infiintarea unei plantatii de nuci

Sinteza planului de afaceri

Putini dintre detinatorii de terenuri agricole stiu, probabil, ca, pe piata comunitara, cererea de miez de nuca este, la ora actuala, mult mai mare decat oferta. In plus, infiintarea unei plantatii moderne de nuci, cu material saditor certificat, aduce serioase beneficii.

Produsul: nucul, cu productia principala (samburii de nuca), precum si productia secundara a acestuia (lemnul, frunzele, radacina), constituie materii prime importante pentru ramurile industriei.

Pozitia pe piata: produsele intra pe o piata inca in dezvoltare pe aceasta ramura la noi, in Romania. Avantajele rezulta din oferirea unor produse din nuc de cele mai bune soiuri, la un pret mai mic decat cel de pe piata actuala, avand in vedere ca numarul competitorilor in acest domeniu este intr-o continuare crestere.

Definirea pietei

Piata tinta: firme si persoane fizice din tara si din afara, o valoare de 90% din productie fiind programata pentru export. Din studiile de piata efectuate s-a constatat ca acest produs este foarte asteptat si bine primit avand o gama larga de utilizare: de la industria alimentara, usoara, chimica pana la cea farmaceutica. Miezul de nuca reprezinta un aliment complet si concentrat care amelioreaza sau chiar previne numeroase afectiuni ale corpului uman.

Vanzarea produsului va fi organizata prin distribuitori. Acestia vor avea din partea firmei la dispozitie mostre de produs si comision la vanzare. Sefii de vanzari vor fi instruiti in acest domeniu, pentru a putea prezenta atat calitatea cat si beneficiile produsului pe care urmeaza sa-l vanda, atat in momentul angajarii cat si ulterior in functie de cerintele pietei.

Pretul produsului va fi pentru inceput stabilit sub cel al pietei, urmand ca ulterior sa creasca.

Strategiile de promovare:
– reclame mass-media.
– promotii in marile centre comerciale.
– prin sefii de vanzari si agentii acestora, door-to-door.
– produsul va fi prezentat intr-o forma cat mai atractiva si practica.

Descrierea produselor

a) licente de productie: vor fi obtinute stasurile necesare pentru omologarea produselor si toate avizele ( de mediu, resurse umane, pompieri, etc ) necesare.
b)organizarea productiei:
– compartimentele de productie sunt: aprovizionare, fabricatie, controlul si asigurarea calitatii, intretinerea nucului si a echipamentelor.
– responsabilitati specifice:
– aprovizionarea trebuie sa tina evidenta materiei prime intrate si iesite ( nu trebuie ca societatea sa ramana descoperita ).
– fabricatia tine evidenta materiei prime intrate a stocului de produse finite rezultate in urma procesului de fabricatie si a intregului flux tehnologic.
– verifica produsele finite rezultate din punct de vedere calitativ si hotaraste ce merge la vanzare.
– intretinerea echipamentelor: compartiment cu specific tehnic, mecanic, are grija ca utilajele, echipamentele sa fie in permanenta in buna stare de functionare.
– pentru fiecare compartiment vor fi angajati “sefi de compartimente” cu experienta in domeniu, in urma unor interviuri. Sefii de compartiment vor avea competenta de a-si angaja muncitorii, in functie de necesarul de forta de munca stabilit in organigrama societatii de catre consiliul de administratie.

Furnizorii

Acestia vor fi in numar mic iar contractele incheiate cu acestia vor fi pe termen lung cu plata la o luna de la livrarea materiei prime.

Organizarea si managementul firmei

a. Conducerea firmei va fi asigurata de Adunarea Generala a Asociatilor, care se intruneste la incheierea exercitiului economico-financiar pentru: prezentarea si aprobarea raportului de gestiune al Consiliului de Administratie si descarcarea de gestiune a administratorilor, bilantul si contul de profit si pierderi, repartizarea profitului si ori de cate ori este nevoie.
b. Consiliul de Administratie va fi format din cei trei membri fondatori ai firmei. Adunarea Generala a Asociatilor mandateaza Consiliul de Administratie ca, pentru perioada de un an, intre doua Adunari Generale sa asigure conducerea firmei. Presedintele Consiliului de Administratie va fi Iuhas Ioan, care va indeplini si functia de director general al firmei.
c. Conducerea operativa a societatii este asigurata de directorul general. Acesta este mandatat de Consiliul de Administratie in vederea stabilirii organigramei societatii, a angajarilor, a stabilirii salariilor.

Situatia economico-financiara a firmei

Veniturile firmei vor proveni din vanzarea produselor.

Costurile estimate vor fi controlate atat de departamentul de productie cat si de cel de contabilitate, incercand sa fie reduse in permanenta.

Fluxul de lichiditati va fi asigurat pentru inceput de fonduri europene si aportul propriu al membrilor fondatori, ulterior din incasari.

Din cautarile facute pana acum, am gasit un soi bun de nuc produs in Franta (denumit Lara), care are o productivitate foarte mare, adica intre 6 si 8 tone pe un hectar. Puietul din acest soi costa 20 de euro/buc si ajunge sa dea rod in 3-4 ani, la un nr de aproximativ 200 nuci/hectar.

Infiintarea unei asemenea plantatii de nuci, pana la intrarea pe rod, costa intre 15.000 – 20.000EUR, incluzand aici achizitionarea pomilor, efectuarea lucrarilor agricole specifice, combaterea bolilor si a daunatorilor. Dupa intrarea plantatiei pe rod se pot obtine, anual, intre 6 si 8 tone de nuci/hectar care, vandute pe piata UE, aduc producatorului circa 24.000 de euro, in timp ce cheltuielile aferente nu depasesc 3.000 de euro. Potrivit specialistilor, investitia se amortizeaza dupa doi ani de la intrarea pe rod a plantatiei, care isi poate dovedi rentabilitatea pana la 35-40 de ani de la infiintare.

Miez de nuca macinat 200g | Blaturi, foietaje si decoratiuni ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Post Top Ad